Eppu Normaali Oy ja Akun Tehdas ostavat Ylen Tohlopin toiminnot

Tiedote: Julkaisuvapaa heti

Eppu Normaali Oy ja Akun Tehdas ostavat Ylen Tohlopin toiminnot

Eppu Normaali Oy ja sen toimipiste Akun Tehdas ovat tällä päivämäärällä siirtyneet Ylen Tohlopin toimitilojen ja toimintojen uusiksi omistajiksi. Kauppaa on valmisteltu jo kolmen vuoden ajan. Pitkään jatkunut epävarmuus TV2:n ja koko Tohlopin jatkumisesta poistuu ja tuotannot jatkuvat ennallaan. Ohjelmatuotannon kruununjalokivi, Pikku Kakkonen säilyy ohjelmistossa, mutta sen kohderyhmää laajennetaan. ”Se on loistava kokonaisuus, joka aikuisellakin toimii sosiaalisen median korvaajana.”, kertoo Eppu Normaali Oy:n toimitusjohtaja Aku Syrjä.

Kaikki työntekijät jatkavat entisinä työntekijöinä, eikä toimintoja olla supistamassa, on Syrjän viesti asiasta huolestuneille. ”On selvää, taustastamme johtuen musiikkipainotteinen ohjelmisto lisääntyy, mutta paljon puhuttu draama säilyy tuotannossa. Täällä tehdään draamaa ja TE teette sitä”, painotti Syrjä puheessaan henkilökunnalle. Tuotantoja tehdään tulevaisuudessa eri tv-kanaville, mutta myös radioihin ja nettiin.

Osa sopimuksen sisällöstä ja varsinkin kauppahinta ovat salaisia, mutta molemmat osapuolet ovat vakuuttaneet tyytyväisyyttään syntyneeseen ratkaisuun.

vinyyli